Guía metodolóxica

Agueiro é unha plataforma en liña que a Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (AMTEGA) e a Consellería de Educación da Xunta de Galicia ofrecen aos centros educativos galegos como ferramenta para poder crear a súa propia comunidade educativa dixital donce poderá participar todo o profesorado e alumnado do propio centro. Agueiro está baseado no software “Mahara”, unha aplicación web de software libre para a xestión de e-Porfolios e redes sociais educativas.

Agueiro combina as funcionalidades de comunidade educativa dixital, portafolio dixital educativo e espazo persoal de almacenamento na nube. Todos o profesorado dos centros educativos de Galicia que dispoñan de unna conta de correo “usuario@edu.xunta.gal” poden acceder directamente a Agueiro introducindo as súas credenciais persoais.

Para poder dar de alta aos seus alumnos, o centro educativo debe dispoñer dá a súa propia comunidade educativa dixital dentro de Agueiro.

Agueiro é unha plataforma que proporciona unha contorna virtual de aprendizaxe moi diferente a outros contornas como Moodle, aínda que estas diferenzas non implican que sexan incompatibles senón que mesmo poden chegar a ser complementarios.

Agueiro

• Centrado nos cursos/contidos.
  • Os cursos definen a súa estrutura.
  • O alumnado recibe cualificacións.
  • Os contidos son visibles dentro dos cursos para todos os usuarios matriculados..
  • As relacións entre usuarios enmárcanse dentro dos cursos.
  • Centrado no usuario.
  • Orgánico, non estructurado.
  • Non hai cualificacións.
  • Cada usuario crea os seus propios contidos e decide sobre a súa visibilidade.
  • Cada usuario determina as súas propias relacións cos demais.

O uso dos portafolios dixitais na educación introduce e reforza varios aspectos

• Fomenta a autonomía do alumno na súa aprendizaxe.
  • Responsabiliza ao alumno do seu propio proceso formativo.
  • Obriga ao alumno para reflexionar sobre o que aprende e como o aprende.
  • Potencia o desenvolvemento de destrezas colaborativas por parte dos alumnos cos seus compañeiros.
  • Desenvolve a capacidade do alumno para resolver problemas en situacións novas.

Para que serve Agueiro?

• Para que o alumno rexistre as evidencias ou mostras da súa aprendizaxe e así poder avaliar os seus progresos dunha maneira continuada.
  • Para que o profesor estea sempre informado sobre o nivel de competencia que vai adquirindo cada alumno durante o seu proceso de aprendizaxe.
  • Para crear e favorecer unha contorna de aprendizaxe nun contexto dixital, diferente ás aulas tradicionais.
  • Para que o alumno poida compartir cos demais as súas experiencias de aprendizaxe.

Traballando con Agueiro, en 7 pasos

1.- Elaborar un plan de traballo

O profesor elabora unha páxina que posteriormente compartirá cos seus alumnos. Esta páxina contén o plan de traballo.

• Plan de traballo
  • Obxectivo xeral
  • Tarefas nas que se divide o plan
  • Temporalización e prazos
  • Documentos, contidos, ligazóns ..
  • Outras fontes de información

2.- Analizar o plan de traballo

Os alumnos, individualmente ou en grupo, analizan o plan de traballo proposto.

• Consultan as dúbidas
  • Interiorizan o obxectivo xeral
  • Entenden cada unha das tarefas
  • Asimilan a temporalización
  • Verifican os contidos propostos
  • Comproban as ferramentas

3.- Documentarse e informarse

• Os alumnos comenzan a consultar a documentación e os contidos propostos polo profesor para este plan de traballo.
  • O alumno preguntará ao seu profesor todo o que non entenda ou aquelo para o que necesite unha aclaración.

4.- Realizar as tarefas propostas

• Os alumnos realizan todas as tarefas nas que se divide o plan de traballo.
  • Cada tarefa realizada producirá como resultado unha ou varias evidencias que serán a proba do traballo e da competencia do alumno.

5.- Elaborar a páxina do alumno

• Cada alumno crea a súa propia páxina, onde irá incorporando todas as evidencias resultantes do seu traballo.
  • No caso dun traballo colaborativo, crearase unha páxina de grupo onde cada alumno incorporará as súas evidencias.

6.- Avaliación do profesor

• Os alumnos comparten as súas páxinas co seu profesor, para que este poida valorar e avaliar o seu traballo.
  • No caso dun traballo de grupo, o profesor valorará tanto o traballo colaborativo como o traballo individual de cada alumno.

7.- Reflexionar sobre a aprendizaxe

Durante todo o proceso de aprendizaxe anterior o alumno experimentará diversas circunstancias:

• Xurdiranlle dificultades que deberá resolver.
  • Aprenderá moitas cousas novas.
  • Comprenderá facilmente algunhas cousas, pero outras non.
  • Descubrirá relacións entre o que aprende e a contorna que o rodea.
  • Aprenderá a traballar dunha maneira diferente.
  • Aprenderá a manexar ferramentas novas.
  • O alumno irá anotando no seu blog persoal (en Agueiro) todas estas experiencias a modo de reflexión sobre elas, polo menos unha vez en cada plan de traballo.
Imaxe