Main navigation
Nun mundo onde a intelixencia artificial (IA) está a transformar a maneira en que interactuamos e aprendemos, o alumnado de 1º a 6º de primaria do CEIP Antonio Blanco Rodríguez (Covelo - Pontevedra) está a mergullarse nun proxecto que non só fomenta a comprensión da IA, senón que tamén os capacita para xerar contidos dixitais de alta calidade. Con este artigo expoñemos o plantexamento inicial, o procedemento seguido e os resultados dun proxecto que está a preparar as novas xeracións para un futuro dixital.
Plantexamento Inicial: A Educación no Contexto da Intelixencia Artificial
A idea central deste proxecto é a de introducir a intelixencia artificial no proceso de ensino-aprendizaxe, facendo uso das ferramentas dispoñibles na maqueta Abalar da Xunta de Galicia. Co apoio de tecnoloxía de software libre e ferramentas accesibles, os rapaces teñen a oportunidade de comprender como funciona a IA desde unha idade temperá. O obxectivo non é só que se familiaricen coa tecnoloxía, senón que aprendan a utilizala para "crear contido dixital" que reflicta o seu entendemento e creatividade.
Procedemento Seguido: Aprender Facendo
O proxecto segue un enfoque práctico e inmersivo. Comezando coa introdución de ferramentas de IA, como Perplexity e outras aplicacións de código aberto, os alumnos poden explorar, investigar e desenvolver ideas. Aínda que nun principio os nenos se limitan a empregar a IA para obter respostas e xerar contidos simples, o proxecto avanza cara a actividades máis complexas. Entre estas actividades destacan:
- Edición de imaxes con IA usando ferramentas como Facepoke, unha plataforma de acceso libre que lles permite transformar imaxes ao seu gusto.
- Creación de presentacións e proxectos multimedia, onde os estudantes integran a IA para xerar informes e contidos visuais.
- Participación activa en plataformas educativas como Edixgal, onde comparten os seus traballos e melloran as súas habilidades tecnolóxicas.
O uso do software libre non só permite aos alumnos traballar con ferramentas gratuítas e accesibles, senón que tamén promove a colaboración e o acceso libre ao coñecemento.
Desenvolvemento e Resultados: Contido Dixital de Alta Calidade
O proceso de aprendizaxe non só inclúe o uso da IA como ferramenta de apoio, senón que vai máis aló ao desenvolver habilidades críticas como a investigación, a análise de información e a creación de contidos innovadores. Os nenos aprenden a formular preguntas complexas e a resolver problemas utilizando múltiples fontes, e, o máis importante, aprenden a presentar as súas ideas de maneira creativa e orixinal.
Os resultados deste proxecto son evidentes tanto a nivel académico como persoal:
- Os alumnos teñen agora unha maior comprensión das posibilidades da IA e da tecnoloxía dixital.
- Están a desenvolver habilidades que van máis aló das tecnolóxicas, como o pensamento crítico, a resolución de problemas e a comunicación efectiva.
- A través da creación de contidos dixitais, os nenos son capaces de demostrar os seus coñecementos de maneira innovadora e adaptada ás necesidades do século XXI.
Conclusión: Preparando os Estudantes para o Futuro Dixital
O proxecto que levamos a cabo no CEIP Antonio Blanco Rodríguez exemplifica como a IA pode integrarse no sistema educativo desde idades temperás para preparar aos estudantes para os retos do futuro. Ao mergullarse en ferramentas dixitais e colaborar en plataformas de creación de contido, os nenos non só aprenden a usar a tecnoloxía, senón que tamén desenvolven habilidades esenciais para a vida.
Desde o centro continuamos avaliando o progreso dos estudantes, asegurándonos de que a aprendizaxe vaia máis alá do uso das ferramentas tecnolóxicas. Pensamos que proxectos coma este contribúen a que os estudantes estean mellor preparados para adaptarse a un mundo en constante evolución, onde a intelixencia artificial terá un probablemente un papel protagonista.
Autor: José Benito Cividanes Alonso
Centro educativo: CEIP Antonio Blanco Rodríguez (Covelo - Pontevedra)