Ágora dixital
Avaliando o ChatGPT
Palabras Clave
O ChatGPT (Generative Pretrained Transformer) impactou na vida educativa do persoal docente como unha ferramenta complementaria que pode ser de grande axuda. É importante destacar que o ChatGPT non pode substituír completamente ás persoas na aula. O seu uso debe ser complementario apoiando as habilidades e coñecementos pedagóxicos, en lugar de substituílos. Polo seu potencial imos facer unha avaliación profunda do seu uso como apoio docente. Coñecer o que pode facer por nós permitiranos ter unha visión global desta ferramenta e determinar en que pode ser de axuda.
Imaxe
Nesta avaliación en forma de DAFO determinaremos catro aspectos importantes:
Debilidades:
- Dependencia tecnolóxica. O uso do ChatGPT por parte do profesorado pode xerar unha dependencia excesiva, confiando en exceso na tecnoloxía e nas respostas que propón sen pararse a usar outras formas de traballo.
- Falta de verificación. Proporciona, ás veces, respostas moi xerais, moi inespecíficas que son froito da procura de información en determinadas fontes das que non se ten seguridade de estar contrastadas.
- Limitacións na avaliación. Pode axudar dando respostas e explicacións máis amplas, pero ten dificultades para avaliar o progreso e o desempeño do alumnado.
- Variabilidade de respostas dependendo do prompt. Depende dos cambios na formulación ou na reformulación da entrada e non ten grandes habilidades na resolución de problemas.
- Dependencia da calidade dos datos do adestramento. Se os datos de adestramento están nesgados van influír negativamente nas respostas obtidas ofrecendo resultados inexactos.
Ameazas:
- Respostas pouco concretas. Este chat escribe respostas plausibles pero incorrectas ou pouco contextualizadas no tema. Repite información e frases xerais, e sobreutiliza certas estruturas.
- Contribución á desinformación. Pode fornecer respostas que conteñen datos erróneos e citas ficticias, o que pode introducir rumbos informativos que deben ser detectados polo profesorado.
- Problemas técnicos ou de seguridade que poñan en risco a privacidade dos datos. Non sabemos con certeza como se adestra o modelo, nin onde se almacenan os datos, nin como se xestionan.
- Uso irresponsable e pouco ético. Co emprego indebido con alumnado menor de idade xa que é unha ferramenta dixital que necesita unha identificación con login.
- Desvalorización do papel do docente. Unha parte da sociedade que non coñece ben o rol docente como experto e guía do proceso educativo pode malinterpretar o seu uso.
Fortalezas:
- Eficiencia na xestión do tempo. Axuda o profesorado aforrando tempo ao proporcionar respostas rápidas e recursos adicionais, así como automatizando algunhas tarefas. Isto pode permitirlles liberar tempo para outras tarefas, como a preparación de leccións, a planificación do currículo e a retroalimentación individualizada.
- Acceso rápido a recursos e coñecementos. É instantáneo podendo obter unha ampla gama de recursos educativos, investigacións e ferramentas de apoio enriquecendo a súa materia e facilitando a mellora continua.
- Mellora conversacional en diferentes linguas. O ChatGPT pode interactuar de forma conversacional cordial e manter unha relevancia contextual en varios idiomas mellorando as habilidades lingüísticas.
- Xeración de contido estruturado. É capaz de crear correos, contos, poemas, táboas ben organizadas e con ideas innovadoras.
- Contribución á alfabetización informacional. Facilita a procura e a xestión da información cun impacto positivo no desenvolvemento da competencia dixital docente.
Oportunidades:
- Facilitación da aprendizaxe. O ChatGPT pode facilitar a aprendizaxe a distancia e o acceso á información en modalidades autoformativas.
- Apoio na planificación e deseño de situacións de aprendizaxe. O profesorado pode utilizar o ChatGPT para obter ideas, suxestións e exemplos adicionais. Isto pode axudar a diversificar e enriquecer o proceso de ensino, estimulando a creatividade e a innovación.
- Apoio na preparación de materiais complementarios. Pode axudar xerando ou modificando materiais educativos, como exercicios, probas ou presentacións. Estas ideas e suxestións rápidas deben ser adaptadas e personalizadas polo persoal docente segundo as necesidades específicas do seu alumnado.
- Integración noutras tecnoloxías para a recompilación e análise de datos. O ChatGPT, implementado en espazos virtuais, podería axudar nun futuro a recompilar datos e a realizar unha análise de áreas susceptibles de mellora no ensino.
- Mellora da calidade e da eficiencia do ensino. Proporcionando respostas rápidas e personalizadas que se poidan trasladar ao alumnado, automatizando tarefas e aumentando en todo o proceso a eficiencia do labor docente.