O código da vida: descifrando o ADN II
Palabras Clave

  

A presente microsecuencia forma parte dunha das actividades do proxecto “Manipulando a Bioloxía Celular e Molecular”, desenvolvido no marco dunha licenza de formación para a elaboración de materiais en estadías de experimentación e creación no CIEDix, concedida pola Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional no curso 2024/2025.

Unha cousa é aprender que é o ADN e outra moi distinta é velo representado e manipulalo coas túas propias mans.
Nesta microsecuencia traballamos co Kit de Nucleótidos I, creado mediante cortadora láser (descrita no manual “Manipulando a Bioloxía Molecular e Celular”), para construír secuencias de ADN, comprender a complementariedade das bases e o sentido de lectura 3'/5'.
A actividade complementa o ODE H5P “Descifrando o ADN I” e forma parte da serie didáctica sobre bioloxía molecular.

Imaxe
ADN II doble cadena

 

 

Cesta de materiais

Preme nos puntos interactivos da imaxe.

 

Mans á obra

Paso 1

 

Introdución

O recurso “ O código da vida: descifrando o ADN II” está deseñado para que o alumnado aprofunde na comprensión da estrutura e función do ADN a través dun enfoque visual, interactivo e progresivo.

 

Itinerario de aprendizaxe 

  • Capítulo 1, “Repasando o que xa sabemos”, actívanse os coñecementos previos adquiridos na microsecuencia anterior. O alumnado lembra a composición do ADN, os seus compoñentes e o papel das bases nitrogenadas mediante preguntas e tarefas curtas que fomentan a reflexión e conectan aprendizaxes.
  • Capítulo 2, “Estrutura do ADN: Observando unha molécula”, céntrase na análise visual da molécula. A través de imaxes, animacións e actividades interactivas, o alumnado identifica as dúas cadeas complementarias, as pontes de hidróxeno e o enrolamento da dobre hélice, comprendendo o seu papel na estabilidade e función da molécula.
  • Capítulo 3, “Estrutura do ADN: A dobre hélice”, aprofunda na súa organización tridimensional. Explícase o emparellamento das bases segundo a regra de Chargaff e a importancia das pontes de hidróxeno. As actividades finais permiten consolidar o aprendido mediante síntese e autoavaliación.

 

Paso seguinte

Na actividade que atoparás a continuación, poderás aplicar todo o aprendido a través de exercicios interactivos que che axudarán a consolidar os teus coñecementos sobre o ADN e o seu papel fundamental na bioloxía molecular.

 

 

 Paso 2

 

 

 

Tips docentes

Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.

  • Introducir o recurso tras unha breve revisión teórica, situando o alumnado no contexto da bioloxía molecular.

  • Facilitar unha ficha de observación ou diario de aprendizaxe para recoller conclusións durante o uso do H5P.

  • Empregar o recurso como actividade previa a unha práctica de laboratorio (modelo de ADN con material manipulable).

  • Promover a discusión guiada sobre a importancia da estrutura do ADN na transmisión hereditaria.

  • Finalizar cunha autoavaliación reflexiva, reforzando a aprendizaxe competencial e a metacognición.

 

Material compartido