Ágora dixital
O ovo embotellado
Palabras Clave
Habilidades
Estratexias
Autoría
Nesta experiencia descubriremos os efectos da presión atmosférica e da combustión do lume. Observaremos como ao cocer un ovo, este cambia a súa forma e estrutura, volvéndose máis flexible.
Imaxe
Cesta de materiais
Preme nos puntos interactivos da imaxe.
Mans á obra
- Paso 1
-
- Coce un ovo durante doce minutos aproximadamente.
- Paso 2
-
- Sácalle a casca con coidado de non rompelo.
- Paso 3
-
- Acende os dous mistos (con axuda dunha persoa adulta) e méteos rapidamente na botella, intentando que non se apaguen.
Imaxe.
- Paso 4
-
- Coloca o ovo enriba do bico da botella, coidando que non quede ningún oquiño.
- Paso 5
-
- Observa como inmediatamente a chama dos mistos se apaga pola falta de osíxeno e comeza a desprender fume e outros gases.
Imaxe - Paso 6
-
- Observa como o ovo comeza a moverse e introducirse suavemente na botella.
Imaxe - Paso 7
-
- Neste momento as presións entran en xogo. Ao consumirse o osíxeno, diminúe a presión do interior da botella.
- A presión atmosférica de fóra é maior e puxa do ovo cara a dentro para intentar nivelar as presións.
- Fíxate no ovo. Grazas a súa estrutura flexible, adquirida durante a cocción, modifica a súa forma e entra facilmente na botella sen romper.
-
Tips docentes
Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.
- Con respecto aos materiais, hai que ter en conta que a botella ou bote ten que ser de cristal, algo grande para conter bastante osíxeno, pero co bico estreito, non máis grande que o diámetro dun ovo.
- Antes de comezar o experimento, comproba que o ovo encaixa ben no bico da botella e non deixa ocos.
- É mellor empregar mistos. A chama dunha candea consome máis rápido o osíxeno e ás veces non dá tempo a poñer o ovo enriba.
- Preguntaremos ao alumando se dentro da botella hai aire. Reflexionaremos sobre a idea de que o aire está en todas partes. Non se pode ver, pero está. Incluso podemos facer unha proba para demostralo. Collemos unha botella de plástico e unha boliña de papel de aluminio. Colocamos a botella en horizontal e a bóla no bico da botella. Sopramos para meter a bóla dentro da botella e observamos como sempre cae para fóra. Deste xeito facémoslle ver ao alumnado que ao soprar, metemos aire na botella e como non ten máis sitio, o aire que está dentro empuxa a bóla cara a fóra.
- Posteriormente, explicarémoslle que o lume soamente prende se hai osíxeno e cando se esgota, apágase. Prendemos un misto e observaremos como arde. Colocamos o misto nun prato, tapámolo e vemos como se apaga, centrando a atención do alumnado para que reflicta en que se apaga porque consumiu o osíxeno.
- Antes de realizar o experimento tamén observamos o ovo, tocámolo suavemente para ver como ao cocelo modifica a súa estrutura e se volve compacto e gomoso.
- Comezamos o experimento. Ao poñer o ovo enriba do bico da botella centramos a atención dos nenos e nenas para que observen como se escorrega lenta e suavemente polo bico ata que entra na botella, explicándolle o efecto da presión atmosférica.
- Probamos a darlle a volta á botella para comprobar se se dá sacado o ovo, incluso intentámolo sacar cos dedos, e veremos que non somos capaces.
A túa clase nun clic
Implementa esta microsecuencia na túa aula Moodle. (Descarga dispoñible en galego ou castelán).
Imaxe
|
Imaxe
|