Ágora dixital
Pasas nadadoras
Palabras Clave
Habilidades
Estratexias
Autoría
Nesta experiencia exploraremos o principio de flotación e a densidade dalgúns alimentos como é o caso das pasas.
Cesta de materiais
Preme nos puntos interactivos da imaxe.
Mans á obra
- Analizamos o que ocorreu e comparámolo coas hipóteses anotadas.
- Paso 1
-
- Enchemos un dos vasos con auga, deixando un dedo de espazo sen ela.
- Paso 2
-
- Collemos unhas poucas pasas na man, e antes de engadilas ao vaso preguntaremos ao alumnado que cren que vai pasar ao botalas dentro da auga.
- Paso 3
-
- Iremos anotando as hipóteses que van elaborando, para poder contrastalas posteriormente.
- Paso 4
-
- Botamos as pasas unha a unha no vaso, e observamos como todas se precipitan pola súa densidade ao fondo.
- Paso 5
-
- Analizamos si as hipóteses elaboradas foron acertadas.
- Paso 6
-
- Collemos o outro vaso e colocámolo ao lado do que xa empregamos.
- Paso 7
-
- Botamos coidadosamente a gasosa, deixando de marxe un dedo.
- Paso 8
-
- Volvemos a preguntarlle ao alumnado que cren que vai a pasar desta vez, e anotamos as hipóteses que van xurdindo.
- Paso 9
-
- Collemos as pasas e ímolas botando de unha en unha, centrando a atención no que lles ocorre. Unha capa de burbullas recúbreas e comezan a subir e baixar ao longo do vaso.
- Paso 10
-
- Analizamos o que ocorreu e comparámolo coas hipóteses anotadas.
Imaxe propia. Vasos con distinto líquido (CCO)Imaxe
Tips docentes
Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.
Esta experiencia podería realizarse soamente cun vaso e cunha bebida con gas, pero empregar un vaso con auga axúdanos a explicar mellor o concepto de densidade, demostrando que as pasas se funden porque son máis densas que a auga.
As pasas é preferible que sexan pequenas, deste xeito é mais visual a "danza" que efectúan. Aínda que se pode probar a ver a diferencia de movementos entre as pasas grandes e as pequenas, sendo máis lento o movemento das pasas grandes, porque a súa densidade é maior.
No paso dous, para incitar á reflexión podemos facer as seguintes preguntas:
- Que credes que pasará ao botar as pasas no vaso de auga?
- Flotarán ou fundiranse?
- Haberá diferencia si as botamos todas xuntas a botalas unha a unha?
No paso 8 podemos facerlle as seguintes preguntas:
- Que credes que pasará ao botar as pasas no vaso con gasosa?
- Haberá diferencia si as botamos todas xuntas a botalas unha a unha?
- As burbullas da gasosa afectaralle en algo ás pasas?
No punto 9 centraremos a atención do alumnado no que ocorre. Despois de deixalos observar un rato faremos as seguintes preguntas:
- Por que credes que neste caso as pasas suben e baixan polo vaso?
- Cambiou a densidade das pasas?
- Que será o que fai subir ás pasas?
- Por que ao chegar arriba as pasas volven baixar?
Ao rematar de facerlle as preguntas faremos un resumo entre todos, chegando á conclusión de que aínda que as pasas sexan máis densas que o refresco, o gas que este contén pégase á pel rugosa das pasas e fainas ascender polo vaso. Ao chegar á superficie, as burbullas rebentan, liberando o gas que conteñen e facendo perder a capacidade de flotar das pasas, que volven caer ao fondo do vaso. Este proceso continúa ata que a maior parte do gas foi liberado.
A túa clase nun clic
Implementa esta microsecuencia na túa aula Moodle (Descarga dispoñible en galego ou castelán).
Imaxe
|
Imaxe
|