Ágora dixital
O Calendario Científico Escolar 2025 é unha iniciativa promovida polo Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC) e o Instituto de Gandaría de Montaña (IGM), en colaboración coa Universidade de León (ULE). Este proxecto, que alcanza a súa sexta edición, busca achegar a cultura científica ao alumnado de educación primaria e secundaria mediante a presentación diaria de efemérides relacionadas coa ciencia e a tecnoloxía.
O calendario está dispoñible en once idiomas: castelán, galego, asturiano, éuscaro, aragonés, catalán, inglés, esperanto, árabe, portugués e farsi. Ademais, ofrece un formato accesible en texto plano para persoas con discapacidade visual, permitindo a súa utilización mediante sintetizadores de voz ou liñas Braille. As imaxes incluídas tamén contan con texto alternativo para facilitar a súa comprensión a través de lectores de pantalla.

Unha das novidades máis destacadas desta edición é a inclusión de figuras e logros da ciencia africana, co obxectivo de visibilizar a contribución deste continente ao avance científico. Grazas á mediación de Casa África e á colaboración do historiador Dagaugh Komenan, incorporáronse efemérides como a do paleantropólogo etíope Yohannes Haile-Selassie, quen dirixiu o equipo que descubriu o fósil de Kadanuumuu en 2005, ou a de Dicoh Mariam, primeira muller química de Costa de Marfil, cuxo retrato aparece nas moedas de 25 francos centroafricanos
Complementando o calendario, ofrécese unha guía didáctica con actividades adaptadas aos diferentes niveis educativos, fomentando unha aprendizaxe transversal e inclusiva. Entre estas propostas destaca o "xogo da oca da ciencia", deseñado para estimular o interese pola ciencia de xeito lúdico tanto en contextos de educación formal como non formal.
O calendario pode descargarse de forma gratuíta a través da páxina web do proxecto, e está prevista a distribución de máis de 8.000 exemplares en distintos idiomas entre centros educativos e institucións de divulgación científica. Esta iniciativa pretende ofrecer modelos de referencia diversos e inclusivos ao alumnado, recollendo aniversarios de áreas científico-técnicas variadas para xerar unha actitude positiva cara á ciencia e integrala na cultura da sociedade contemporánea.