Ágora dixital
Pode que non o creas, pero serás quen de programar unha app para o teu móbil, que che dará as solucións de ecuacións de 2º grao, sen máis que introducir os seus coeficientes.
Cesta de materiais
Preme nos puntos interactivos da imaxe.
Mans á obra
- Paso 1
-
- Abre un navegador de internet e entra na páxina de App Inventor a través da seguinte ligazón: http://code.appinventor.mit.edu
- Paso 2
-
- Debes seleccionar o teu modo de acceso como usuario anónimo. A primeira vez, deberás seleccionar a opción “Continue Without An Account”
- Paso 3
-
-
MOI IMPORTANTE!!: Anota o código, ou fai captura da xanela que se abre a continuación. Ese código de usuario anónimo, é o que che vai a permitir volver acceder posteriromente aos proxectos que crees asociados a el.
-
- Paso 4
-
-
A continución, podería aparecer algunha xanela de publicidade interna, simplemente continuamos:
-
- Paso 5
-
-
Iniciamos un novo proxecto:
-
- Paso 6
-
-
Pomos título ao proxecto:
-
- Paso 7
-
-
Cambiamos o idioma a Español (App Inventor non ofrece a posibilidade de Galego)
-
- Paso 8.1
-
Iniciamos proxecto 2ndGradetor. Alternaremos entre estes dous modos de edición:
No modo Deseñador, desde a Interfaz de usuario, introducimos os campos da app, arrastrándoos sobre a pantalla do teléfono que vemos debuxado.
Nesta táboa aparecen, na orde de colocación en pantalla, cada un dos campos e as modificacións básicas que debemos facer nas súas correspondentes propiedades.
A xanela da aplicación, segundo imos agregando campos, ten esta apariencia:
O resultado, despois de de ter realizado todas as instrucións de configuración especificadas na táboa, debe ser o seguinte:
Agora, ti podes personalizar a túa App, variando, ou ben nas propiedades da pantalla ou nas dos compoñentes, aqueles parámetros que consideres, cores, tamaños de letra etc .
A seguinte imaxe ilustra unha mellora no deseño de 2ndGradetor á que se lle engadiron: unha imaxe de fondo, unha imaxe subida desde a Paleta de compoñentes da interface de usuario e a imaxe dun botón, creada co xerador de logos online Cooltext, que substitúe ao texto orixinal do Botón1.
- Paso 8.2
-
Desde o modo Bloques, debemos programar os compoñentes para que a nosa App calcule as solucións da ecuación ax2+bx+c=0, que ten como coeficientes os valores de a, b e c introducidos nos campos de texto.
Esta é unha captura global do programa completo:
As seguintes son capturas detalladas para axudar a ensamblar os bloques de código do programa:
- Paso 9.1
-
Proba e instalación de 2ndGradetor. Imos facelo en dúas fases, empregando estes dous menús:
Proba e depuración de erros.
Nesta fase, antes de instalar podemos comprobar que nosa App Pitagorator funciona correctamente, procedendo á depuración de erros. No caso de que este proceso se complicase, dando erros de execución, podemos saltar ao paso 9.2).
Para realizar a depuración de erros, temos estas tres alternativas, que atoparemos no menú Conectar:Imaxe propia.
AI Companion: Só se pode levar a cabo se o computador e o móbil están conectadas á mesma rede Wifi (pode resolverse conectándoos simultaneamente a través dunha wifi compartida desde outro móbil)
O emulador está incorporado á aplicación coa que creamos os proxectos, aínda que pode dar problemas de execución, por estar bloqueado por firewalls ou antivirus. A opción de conexión dos dispositivos a través de cable USB require unha instalación previa dunha aplicación de configuración de App Inventor no computador.
Paso 1: A aplicación xera una código QR no computador.
Paso 2: Abrimos a aplicación App Inventor no noso dispositivo móbil e escollemos unha das dúas opcións para conectar coa app deseñada no computador (imaxe esquerda). Á dereita vemos a app de proba unha vez realizada a conexión co móbil:
ImaxeImaxeImaxe propia. Xerando versión de proba Pitagorator (CCO) - O emulador está incorporado á aplicación coa que creamos os proxectos, aínda que pode dar problemas de execución, por estar bloqueado por firewalls ou antivirus.
- A opción de conexión dos dispositivos a través de cable USB require unha instalación previa dunha aplicación de configuración de App Inventor no computador
- Paso 9.2
-
Xeración e instalación da App
O proceso de depuración permítenos resolver problemas e facer melloras. Pódese repetir as veces que sexa necesario. Unha vez que consigas que a App funcione e teña a aparencia ao teu gusto, poderás instalala no teu teléfono ou tablet.
Paso 1: Desde o menú Generar, selecciona esta opción:
ImaxePaso 2: Podes descargar o arquivo no teu computador para compartilo no móbil ou descargalo directamente no teu móbil, a través dun código QR (ambos terán validez durante 2 horas, desde o mom,eto en que se xeran) :
- RETO
-
REMATAMOS COA PROPOSTA DUN RETO!
Resolve a ecuación x2+x+1=0, facendo os cálculos á man.
A continuación, calcula as solucións empregando a app 2ndGrade. Que observas?
Repasa o concepto de “Discriminante” dunha ecuación de segundo grao, e a súa relación co número de solucións da mesma.
O reto que se propón é que mellores a túa app 2ndGrade para que, no caso de que o discriminante sexa negativo, devolva na Etiqueta 4 a mensaxe: “Sen solución real”
Tips docentes
Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.
Esta práctica está pensada para estudantes de 3º ou 4º de ESO.
A aplicación online App Inventor permite o seu uso sen precisar rexistro, a través dun código. O acceso posterior a proxectos anteriores so vai ser posible cando se tomou a precaución de gardar o código de acceso que se xera no momento de crear o proxecto na aplicación.
http://appinventor.mit.edu/explore/hour-of-code/teach
App Inventor ofrece unha “Guía para mestres” na ligazón:MOI IMPORTANTE:
Unha vez rematado o deseño e desenvolvemento da app, e antes de proceder á súa descarga e instalación, adóitase realizar a fase de depuración de erros. Esta operación é moi sinxela, pero pode chegar a complicarse de non terse en conta previamente esta información. Tal como se indica no paso 9.2, en App Inventor existen tres alternativas:
- O emulador, co cal é posible simular dunha forma rápida a execución das apps creadas coa aplicación. O problema é que podería dar erros de execución, xa que os antivirus poden bloquealo. O docente pode realizar unha comprobación previa á realización da microsecuencia, por si fose preciso descartar esta opción.
As outras alternativas son máis complexas para levar a cabo desde las aulas, posto que:
- Conectar o ordenador a un dispositivo móvil a través de un código QR require que o móvil e o ordenador estean conectados á mesma rede wifi. Unha solución podería ser conectalos simultaneamente a unha wifi compartida, simplemente durante o tempo que dure a fase de depuración.
- La terceira alternativa, consiste en realizar a conexión entre dispositivos a través dun cable USB. O problema é que para isto, nos computadores debería instalarse previamente unha aplicación de configuración que se facilita desde a web de App Inventor. Evidentemente, isto resultaría pouco ou nada operativo (imposible en caso de ordenadores Edixgal)
EN CONCLUSIÓN: Se facendo unha proba previa, no funcionase o emulador, pódese saltar a fase de depuración e proceder á descarga, instalación e execución nos dispositivos móbiles do arquivo .apk que se xera desde o computador. En caso de que non funcionase correctamente, ou que se quixeran realizar melloras, pódese modificar e descargar cantas veces sexa preciso.
Neste vídeo que mostra a evolución do globo de xeo poderás ver as seis horas de experimentación recollidas nun time lapse de 15 segundos.
A túa clase nun clic
Implementa esta microsecuencia na túa aula Moodle (Descarga dispoñible en galego ou castelán).
Imaxe
|
Imaxe
|