Como se forman as cores?
Competencias
Estratexias

 

Nesta microsecuencia estudaremos como se forman as distintas cores. Analizamos como a suma de cores primarias dá lugar a cores secundarias. 

Imaxe
M23

Cesta de materiais

Preme nos puntos interactivos da imaxe.

Mans á obra

 

Na retina do ollo é onde captamos a luz e nela atopamos unhas neuronas que permiten detectar fotóns: os bastóns e os conos. Os bastóns captan o nivel de luz, pero non achegan información sobre as cores, mentres que os conos si aportan información sobre as cores. Temos tres tipos de conos: os de tipo L, que detectan principalmente o vermello, os de tipo M, que detectan o verde, e de os tipo S, que detectan o azul. Así, por tanto, as cores que principalmente detecta o ollo son o vermello, o verde e o azul, ou RGB, polas súas siglas en inglés.

Entón, como se forman as cores coma o ciano ou o maxenta? Imos velo experimentalmente.

Paso 1
  • Coloca tres lámpadas LED programables nun soporte. Pon unha en vermello, outra en verde e outra en azul.
  • Fai que as tres apunten cara ao mesmo sitio, a poder ser, de fondo liso, afastado uns 2-3 metros.
     Paso 2
    • Apaga as luces.
    • Agora, coloca un obxecto ou mesmo a túa man diante dos focos e observa o que se ve.
    Imaxe
    M23 Im2
      Paso 3
      • Na figura proxectada na parede pódese obter unha mestura de cores.
      • Imos analizala en detalle tendo en conta un fenómeno, a regra de adición de cores.
        • Vermello + Verde = Amarelo (Y)
        • Verde + Azul = Ciano (C)
        • Azul + Vermello = Maxenta (M) 
      Imaxe
      M23 Imx3

       


       

      Tips docentes

      Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.

       Á hora de falar co alumnado cómpre diferenciar entre as cores primarias de luz RGB e as de pigmento CMYK, xa que o alumnado, xeralmente por influencia da materia de debuxo, asume como cores primarias sempre o espectro CMYK. Podes obter máis información nesta ligazón.

       Para proxectar as sombras usa obxectos pequenos e sólidos, como unha calculadora ou un estoxo.

       É moi divertido facer que o alumnado se poña diante dos focos e xogue a crear formas. 

       Nesta ligazón podes animar a superposición de cores.

       

      A túa clase nun clic

      Implementa esta microsecuencia na túa aula Moodle (Descarga dispoñible en galego ou castelán).

      Imaxe
      4
      Imaxe
      cast