Enxeñaría con espaguetes
Competencias

 

Por que o noso corpo se mantén en pé? Son estruturas o chasis dun coche ou o cacho dun cangrexo? Como podemos aumentar a rixidez nunha estrutura? Como a enxeñaría pode calcular cal é o límite de carga que admite unha estrutura? Sabes como son as vigas? Ao longo desta microsecuencia afondaremos nestes aspectos dun xeito práctico e entretido.

Imaxe
M38.Imx1

Cesta de materiais

Preme nos puntos interactivos da imaxe.

 

Mans á obra

Paso 1
  • Imos crear unha viga inserida en ambos extremos con: 1 espaguete e 2 caramelos tipo sugus.
    •  O espaguete estará inserido en ambos extremos nos 2 caramelos.
    • Procedemos a aplicar unha carga tipo puntual no centro da nosa viga que estará representada por un vaso de plástico colgado dun anaco de corda.
    • Partimos dunha carga inicial de 6 caramelos (20 g) que imos incrementando ata chegar ao límite de rotura (aproximadamente 14).
Imaxe
M38_Imx02

Viga inserida nos dous extremos

Imaxe
M38_Imx3

Detalle da viga inserida nos dous extremos

Imaxe
M38_Imx4

Carga de viga inserida entre os dous extremos

Imaxe
M38_Imx5

Punto de rotura nos dous extremos

 

  • Cálculos a realizar:
    • Determinación do peso do espaguete (co emprego da báscula)
    • Determinación da lonxitude do espaguete (co emprego da regra)
    • Determinación do diámetro do espaguete (co emprego do calibre)
    • Cálculo da eficiencia da estrutura coa seguinte fórmula

E = máxima carga soportada / peso da viga

 

 Paso 2
  • Imos crear unha viga apoiada en ambos extremos con: 1 espaguete e 2 caramelos tipo sugus.
    •  O espaguete estará apoiado en ambos extremos en 2 sugus.
    •  Procedemos a aplicar unha carga tipo puntual no centro da nosa viga que estará representada por un vaso de plástico colgado dun anaco de corda.
    •  Partimos dunha carga inicial de 6 caramelos (20 g) que imos incrementando ata chegar ao límite de rotura (aproximadamente 9).
Imaxe
M38_Imx6
Detalle da viga apoiada en ambos extremos.
Imaxe
M38_Imx7
Carga da viga apoiada en ambos extremos
Imaxe
M38_Imx8
Punto de rotura da viga inserida nos dous extremos

 

 

  • Cálculos a realizar:
    • Determinación do peso do espaguete (co emprego da báscula)
    • Determinación da lonxitude do espaguete (co emprego da regra)
    • Determinación do diámetro do espaguete (co emprego do calibre)
    • Cálculo da eficiencia da estrutura coa seguinte fórmula

E = máxima carga soportada / peso da viga

Agora xa estamos preparados para coñecer o concepto de rixidez e facer unha análise comparativa co caso da viga inserida nos dous extremos.

Paso 3
  • Imos ver que acontece cando traballamos con diferentes perfís de vigas. Crearemos unha viga inserida nos dous extremos con: 1 tallarín (colocado de canto) e 2 caramelos tipo sugus.
    • O tallarín estará inserido en ambos extremos en 2 caramelos.
    • Procedemos a aplicar unha carga tipo puntual no centro da nosa viga que estará representada por un vaso de plástico colgado dun anaco de corda.
    • Partimos dunha carga inicial de 6 caramelos (20 g) que imos incrementando ata chegar ao límite de rotura (aproximadamente 16).
Imaxe
M38_Imx9
Detalle da viga inserida nos dous extremos
Imaxe
M38_Imx10
Rotura da viga inserida nos dous extremos co tallarín
  • Cálculos a realizar:
    • Determinación do peso do tallarín (co emprego da báscula).
    • Determinación da lonxitude do tallarín (co emprego da regra)
    • Determinación da sección do tallarín (co emprego do calibre)
    • Cálculo da eficiencia da estrutura coa seguinte fórmula

E = máxima carga soportada / peso da viga

Análise comparativo coa viga inserida nos dous extremos do espaguete en relación á sección.

Paso 4
  • Introdución a diferentes conceptos relacionados coas estruturas: triangulación, pontes, armazón de tellado ou cerchas en español,...
    • Empregaremos varios espaguetes e caramelos para crear diferentes deseños de estruturas
Imaxe
M38_Imx11

 

  • Proporemos buscar solucións que aporten estabilidade ás estructuras. Pensade no concepto de triangulación.
Imaxe
M38_Imx12
Triangulación de estructuras
  • Unir, varias das estructuras creadas, nunha maior e crear unha ponte.

 

Tips docentes

Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.

 Os elementos nos que apoiar ou inserir as vigas (espaguetes e tallaríns) poden ser diferentes do proposto na actividade, pero sempre pensando en que sexa un material cuxa textura facilite o agarre e a suxeición.

 Pode ser recomendable realizar a actividade en parellas posto que teñen que realizar a experimentación e a toma de datos.

 

A túa clase nun clic

Implementa esta microsecuencia na túa aula Moodle (Descarga dispoñible en galego ou castelán).

Imaxe
4
Imaxe
cast