Ágora dixital
A mestra de música do colexio explicounos que o son comeza cando un corpo vibra e que produce unhas ondas que se propagan polo aire ou pola auga. Investigamos as vibracións en distintos instrumentos de aire, pulsados, de membrana, etc. e puidemos comprobar os distintos tons e frecuencias. E entón xurdiunos a seguinte pregunta: por que non somos quen de ver esas ondas sonoras que se propagan polo aire? Así empezou a nosa investigación co obxectivo claro de poder ver o son; e para isto decidimos empregar a luz.
Cesta de materiais
Preme nos puntos interactivos da imaxe.
Mans á obra
- Paso 1
-
- Recortamos coas tesoiras o fondo do recipiente de plástico.
- Paso 2
-
- Unímolo ao listón de madeira para que non se mova e empregamos uns tacos de madeira para que quede mellor suxeito.
Imaxe - Paso 3
-
- No fondo do recipiente poñemos o globo previamente cortado, que podemos suxeitar cunha goma, e pegámoslle o anaco de espello con cinta adhesiva.
Imaxe - Paso 4
-
- No outro extremo do listón, amarramos a lanterna láser empregando unha brida para que quede máis suxeita. E xa temos preparado o que lle chamamos “propulsor de son e luz”.
Imaxe - Paso 5
-
- Toca probar o propulsor e para isto acendemos a lanterna. O láser refléxase no espello e a luz proxéctase na parede.
Imaxe - Paso 6
-
- Comprobamos que cando falamos ou emitimos un son dentro do recipiente de plástico, a luz reflexada cambia de forma. Deste xeito “vemos” que as ondas viaxan polo aire e fan mover o láser.
Imaxe
Tips docentes
Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.
- Comprobamos que temos que meter un papel debaixo do láser para mellorar o ángulo e centrar a luz no espello.
- Vimos que canto máis pequeno sexa o globo e menos cinta adhesiva lle poñamos, máis vibra o globo, xa que pesa menos. Deste xeito, vense mellor os movementos no reflexo.
- É mellor facer o experimento coa luz apagada e de pé. Canto máis horizontal estea o listón, mellor sae a experiencia. Démonos conta de que o son, ao igual que a luz, viaxa en liña recta.
- Formulamos hipóteses de como podiamos ver as ondas sonoras viaxar no aire: con fume, con algo de néboa... Chegamos á conclusión de que as ondas sonoras non se ven no aire, pero si somos quen de ver os seus efectos. En consecuencia, vemos o son na vibración da luz.
A túa clase nun clic
Implementa esta microsecuencia na túa aula Moodle (Descarga dispoñible en galego ou castelán).
Imaxe
|
Imaxe
|