Ágora dixital
Cantas veces teremos oído a pregunta de se vemos o vaso medio cheo ou medio vacío? Pois en realidade o vaso sempre está cheo: de líquido e máis de aire. A presión atmosférica trata de enchelo todo de aire pero non sempre o consegue, é cando se atopa co que chamamos "o vacío"; cando hai un obstáculo que lle impide entrar. O vacío pode ser moi resistente á presión atmosférica e, ás veces, é sorprendente a súa forza.

Vasobeber, kevberon . Pixabay. Pixabay license
Cesta de materiais
Preme nos puntos interactivos da imaxe.
Mans á obra
- Paso 1
-
- Colocamos un pano de papel sobre o plato e humedecémolo con auga.
ImaxeM63 Imx03. Yolanda Neira Gómez. (CC BY-SA)
- Paso 2
-
- Poñemos a vela enriba do pano e acendémola.
ImaxeM63 Imx04. Yolanda Neira Gómez. (CC BY-SA)
- Paso 3
-
- Tapamos a vela co vaso de vidro e presionamos un chisco sobre o papel mollado.
ImaxeM63 Imx05. Yolanda Neira Gómez. (CC BY-SA)
- Paso 4
-
-
Agardamos que se apague a vela pola falta de osíxeno. Estamos extraendo o aire do vaso e creando o vacío.
ImaxeM63 Imx06. Yolanda Neira Gómez. (CC BY-SA)
-
- Paso 5
-
- Ahora ao coller o vaso somos quen de levantar o prato sen tocarlle pola forza que exerce o vacío.
Imaxe - M63 Imx07. Yolanda Neira Gómez. (CC BY-SA)
- M63 Vid1. Yolanda Neira Gómez. (CC BY-SA)
- Tips docentes
Os tips do profesorado son pequenas axudas para desenvolver a estratexia educativa de forma adecuada.
IDEAS:
- Para introducir o tema levamos á clase distintos alimentos envasados ao vacío: bote de marmelada, chourizo,...
- Pódese facer cunha fonte de vidro e engadir vasos con auga para ver a forza increible que fai o vacío
CONSELLOS:
- Funciona mellor cun prato de vidro que de porcelana, pois ás veces con este último non éramos quen de crear o vacío.
- Tratar de humedecer o pano pero sen enchoupalo.
A túa clase nun clic
Implementa esta microsecuencia na túa aula Moodle (Descarga dispoñible en galego ou castelán).
Imaxe
![]() |
Imaxe
![]() |